Класно-узагальнюючий контроль — один із
найефективніших видів внутрішньошкільного контрою. Адже його завдання — не лише
визначити успішність учнів, а й проаналізувати методи роботи
учителів-«предметників» Класно-узагальюючий контроль є основою для ухвалення
управлінських рішень задля поліпшення навчально-виховного процесу чи то в
певному класі, чи й у школі загалом. Здебільшого заходи класно-узагальнюючого
контролю проводять заступники директора школи.
Мета
класно-узагальнюючого контролю — вивчити і проаналізувати стан
навчально-виховної роботи, як-то: організованість і дисципліна на уроках
активність учнів, їхній морально-психологічний стан на уроках якість підготовки
до уроків (і вчителів-«предметників», і учнів) відповідність обсягу домашніх
завдань установленим нормам дотримання санітарно-гігієнічних вимог під час
уроку. Коли і як проводять класно-узагальнюючий контроль Зазвичай
такий вид контролю ініціюють, якщо: необхідно дослідити стан адаптації учнів
5-х та 10-х класів до навчання в основній та старшій школі виявлено
суттєву відмінність рівня навчальних досягнень учнів класу з різних предметів у
класі негативні прояви поведінки учнів (ігнорування, неорганізованість, низький
рівень зацікавленості тощо) надходять нарікання учнів, батьків на необ’єктивність
оцінювання, на негативне ставлення до учнів. Якщо проблема у молодому
вчителеві — допоможіть йому адаптуватися. Класно-узагальнюючий контроль триває декілька
днів. Заступник директора школи здійснює такі заходи у класі, який є
об’єктом дослідження: відвідує та аналізує уроки, позакласні заходи визначає
якість знань учнів перевіряє учнівські щоденники та зошити проводить з учнями
індивідуальні бесіди. До початку уроків Заступник директора школи з’являється у
класі завчасно, до початку уроків, аби зауважити: чи своєчасно приходять учні
до школи який їхній зовнішній вигляд який психологічний та емоційний стан як
організоване чергування перед уроком. Протягом уроку заступник
директора школи може фіксувати результати спостережень у такій таблиці:
Прізвище та ім’я учня
Активність
на уроці
Якість
письма й мовлення
Якість
підготовки домашніх завдань
На перервах.
Класно-узагальнюючий контроль на перервах
заступник директора школи здійснює, щоб виявити і проаналізувати особливості
поведінки учнів під час відпочинку, зокрема: чи не виявляють вони агресії під
час спілкування з іншими учнями чи немає у них ознак тривожності.
Загальні
результати класно-узагальнюючого контролю можна оформити у вигляді таблиці:
Прізвище та ім’я учня
Українська
мова. Учитель — Порошенко Р. П.
Географія. Учитель — Кравчук О. П.
Математика. Учитель —
Савченко М. П.
У таблиці навпроти прізвища учня роблять
примітки щодо його активності на тому чи тому уроці: символами («+», «−», «*»,
«!») тезисно («не готовий до уроку», «неуважний»).
Здійснювати класно-узагальнюючий контроль
можна за допомогою рейтингового оцінювання успішності учнів. Підсумки класно-узагальнюючого
контролю
За підсумками класно-узагальнюючого контролю
проводять нараду, педагогічний консиліум, аби ухвалити управлінське рішення
задля усунення виявлених недоліків. У ньому визначають завдання для: класного
керівника учителів-«предметників» медичного працівника практичного психолога.
Також складають довідку про класно-узагальнюючий контроль
Немає коментарів:
Дописати коментар