Орієнтовні критерії показників оцінки аналізу уроку
Рівень визначення показника (бали)
|
Коротка характеристика рівня
|
||
п. 1
|
|||
«Недостатній» 1 бал
|
Формальний, без урахування вимог і змісту державних програм,
завдань Програми національного виховання та особливостей класу, документація
ведеться невдало, сплановані заняття продумані недостатньо і поверхово,
лінькуватість ,
|
||
«Задовільний» 2 бали
|
Прагне здійснити планування на основі державних вимог та
особливостей класу, але допускає недоліки через брак професійних знань і вмінь
з методики викладання
|
||
«Добрий» 3 бали
|
Планова документація відповідає вимогам, старанний, відповідний
професійний рівень учителя
|
||
«Високий» 4 бали
|
Вчитель розробив свою оригінальну систему планування, яка довела
оптимальність і результативність організації навчально-виховного процесу
|
||
п. 2
|
|||
«Недостатній» 1 бал
|
Байдужість, невміння коригувати навчально-виховний процес,
відсутність авторитету в учнів
|
||
«Задовільний» 2 бали
|
Є прагнення скоригувати свою діяльність на досягнення прогресу в
навчально-виховній роботі, проте відсутній досвід такої роботи,
нестабільність дій
|
||
«Добрий» 3 бали
|
Вміє отримувати позитивні результати навчально-виховного
процесу, реально оцінює свої недоліки і вміло знаходить форми і методи
корекції
|
||
«Високий» 4 бали
|
Розроблена авторська програма корекції навчально-виховного
процесу. Вміло поєднані індивідуалізація і диференціація навчання.
Цілеспрямована робота на учня
|
||
п. 3
|
|||
«Недостатній» 1 бал
|
Механічне використання інформації, немає прагнення до розробки
власних навчально-дидактичних матеріалів
|
||
«Задовільний» 2 бали
|
Намагання застосувати аналітичний підхід до власного
педагогічного процесу. Вчитель намагається створити власний
навчально-методичний матеріал, має певні напрацювання
|
||
«Добрий» 3 бали
|
Систематична аналітико-узагальнююча діяльність. Наявність
власних методичних посібників. Значна кількість власноручно розробленого
дидактичного матеріалу
|
||
«Високий» 4 бали
|
Наявність публікацій у педагогічних виданнях, активна
педагогічна діяльність, свій авторський почерк, експериментально-дослідницький
характер діяльності
|
||
п. 4
|
|||
«Недостатній» 1 бал
|
Невміння використовувати ТЗН, формальний підхід до використання
дидактичного матеріалу, до активізації навчально-виховного процесу
|
||
«Задовільний» 2 бали
|
Безсистемна робота щодо оптимізації навчально-виховного процесу
з використанням ТЗН та дидактичних матеріалів
|
||
«Добрий» 3 бали
|
Творча, пошукова робота з використання ТЗН, дидактичних
матеріалів, мотивація важливості теми, збудження з їхньою допомогою
зацікавленості учнів
|
||
«Високий» 4 бали
|
Власноручне виготовлення і розробка ТЗН та дидактичних
матеріалів, уміння моделювати алгоритм теми, створювати проблемну ситуацію
|
||
п. 5
|
|||
«Недостатній» 1 бал
|
Переказ матеріалу теми за підручником, спрямування на
«зазубрювання» тексту
|
||
«Задовільний» 2 бали
|
Доведення теми і мети уроку до учнів, монотонність викладу
матеріалу, відсутність форм активізації навчально-виховного процесу
|
||
«Добрий» 3 бали
|
Мотивація важливості теми, що вивчається, збудження
допитливості, зацікавленості учнів, використання знань учнів для розв'язання
проблеми
|
||
«Високий» 4 бали
|
Вчитель – коректор навчально-виховного процесу. Пошук,
експеримент і творча уява учнів
|
||
п. 6
|
|||
«Недостатній» 1 бал
|
Спрямованість на репродуктивне засвоєння учнями матеріалу
|
||
«Задовільний» 2 бали
|
Мотивація необхідності вивчення цієї теми, активізація учнів у
процесі викладу матеріалу
|
||
«Добрий» 3 бали
|
Висока ступінь зосередження учнів, перехід довільної уваги в
післядовільну, постановка проблемної ситуації і знаходження способів виходу з
неї, відсутність байдужих на уроці
|
||
«Високий» 4 бали
|
Застосування інноваційних технологій з урахуванням особистісних
характеристик учнів
|
||
п. 7
|
|||
«Недостатній» 1 бал
|
Обмеження підготовкою ВНЗ, відсутня орієнтація на самоосвіту
|
||
«Задовільний» 2 бали
|
Орієнтація на передовий педагогічний досвід, намагання
застосувати його окремі елементи, робота з підвищення свого фахового рівня
|
||
«Добрий» 3 бали
|
Використання однієї з інноваційних технологій у власній роботі
|
||
«Високий» 4 бали
|
Авторська школа. Науково-методичні посібники й інші друковані
праці. Участь у журі міських і обласних олімпіад, захист наукових робіт
|
||
п. 8
|
|||
«Недостатній» 1 бал
|
Автоматичне засвоєння матеріалу, «зазубрювання» учнями тексту
|
||
«Задовільний» 2 бали
|
Репродуктивне засвоєння матеріалу, нечітке виділення основної
ідеї теми
|
||
«Добрий» 3 бали
|
Конкретизація основних ідей матеріалу теми, мотивація важливості
цього матеріалу з допомогою різних форм і методів, націлених на зосередження
уваги учнів
|
||
«Високий» 4 бали
|
Систематичність роботи вчителя у напрямку досягнення високого
рівня індивідуальної роботи учня та його вміння виділяти основні ідеї теми
самостійно
|
||
п. 9
|
|||
«Недостатній» 1 бал
|
Відчуженість, нерозуміння свого місця в навчально-виховному
процесі школи
|
||
«Задовільний» 2 бали
|
Пасивність, скерування лише на виконавчу роль
|
||
«Добрий» 3 бали
|
Активна участь у навчально-виховному процесі школи, робота в
творчих групах учителів, участь у професійних конкурсах, відкритих уроках під
час предметних тижнів, призові місця дітей у міських та обласних олімпіадах
та конкурсах
|
||
«Високий» 4 бали
|
Генератор і втілювач прогресивних ідей на покращення
навчально-виховного процесу
|
||
п. 10
|
|||
«Недостатній» 1 бал
|
Невиразна, суперечлива суть учителя, відсутність поваги з боку
дітей та колег
|
||
«Задовільний» 2 бали
|
Замкнутість, нерішучість навіть у тому, чим володіє, певна
відчуженість щодо колег, учитель-індивідуаліст
|
||
«Добрий» 3 бали
|
Учитель-майстер. Володіє формами групового спілкування як з
колегами, так і з дітьми
|
||
«Високий» 4 бали
|
Учитель-віртуоз. Володіє всіма формами викладу матеріалу, має
високий рейтинг у колег і дітей
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар